5 prostych sposobów na lepsze samopoczucie

Świat pędzi nieubłaganie i coraz więcej ludzi nie poświęca wystarczającej ilości czasu na zadbanie o własne zdrowie i samopoczucie. Żyjemy w stresie, ciągle przepracowani. Czasami nawet nie zauważamy, jak spada nasza ogólna kondycja. Na szczęście wystarczy wykonywać kilka prostych czynności, by pozytywnie wpłynąć na swoje życie. W dodatku nie zajmują one dużo czasu. Tutaj przedstawię 5 głównych porad.

5 rzeczy, o których warto pamiętać:

  • Woda
  • Sen
  • Żywność
  • Ćwiczenia
  • Relaks

Pij więcej wody

To, ile powinno się wypijać wody dziennie, zależy od wielu czynników (np. od trybu życia). Jednak zdecydowanie należy jej dostarczać organizmowi dużo. O wiele więcej niż zazwyczaj się pije. Woda jest potrzebna do wielu reakcji zachodzących w naszym ciele. Dlatego do prawidłowego funkcjonowania trzeba wypijać co najmniej 1,5 szklanki dziennie. Przy zwiększonej aktywności fizycznej oczywiście ta liczna jest większa. Dobrze jest również stosować filtr, który usuwa z wody zanieczyszczenia i uzupełnia ją o potrzebne minerały.

Wysypiaj się!

Potrzebna ilość godzin również jest kwestią indywidualną i różni się w zależności od naszego trybu życia. Niewysypianie się grozi przyrostem wagi i wieloma innymi niedogodnościami. W dodatku prawie każdy na pewno wie, jak to jest być niewyspanym w poniedziałkowy poranek. Wystarczy położyć się spać te jedną godzinę wcześniej. Na lepszy sen pomaga również aktywność fizyczna, odłożenie wszelkich urządzeń elektronicznych co najmniej pół godziny przed snem. Dla pasjonatów muzyki klasycznej czy filmowej jest dobra wiadomość – taki rodzaj muzyki wpływa pozytywnie na jakość snu.

Unikaj przetworzonej żywności

Najlepszym sposobem na życie byłoby całkowite wykluczone produktów przetworzonych i spożywanie tylko tego, co „samo spadło z drzewa”. Jednak wiadomo, że nie zawsze jest to możliwe. Pozostaje tylko, w miarę możliwości, unikanie tej żywności, przy której produkcji ingerowano najbardziej (żegnajcie Laysy, frytki z Maca i pizza o 3 w nocy). Takim jedzeniem nie dostarczamy organizmowi niezbędnych składników odżywczych, a zaśmiecamy go szkodliwymi tłuszczami trans.

Postaw na aktywność

zdrowymężczyznapijącywodę

Nie mówię od razu o maratonie czy dwubiegu, ale warto poświęcić chociaż parę minut na codzienną gimnastykę. Jest to szczególnie ważne przy siedzącym trybie życia, który jest szczególnie szkodliwy dla kręgosłupa. A na dolegliwości z kręgosłupem najlepsza jest joga. Dobrze wykonywana joga czy pilates rozciągają mięśnie i mają niesamowite długofalowe efekty, w tym większa sprawność fizyczna na starość.

Czas na relaks

Wiadomo, że każdy musi zarabiać i się utrzymywać, jednak w pędzie ku szczytowi kariery rozsądnie jest się czasem zatrzymać i odpocząć. Nie ważne, czy są to krótkie przerwy w pracy na czytanie ulubionego czasopisma, czy wyjazd na wakacje do Hiszpanii. Chwila oddechu zawsze jest potrzebna, by móc zregenerować siły i odpocząć przed kolejnymi etapami w życiu.

zdroważywność

Mało a dużo

Wymienione czynności są proste w wykonaniu i, jeśli się wypracuje systematyczność, pomagają w zadbaniu o własne zdrowie i zdecydowanie polepszają samopoczucie.